Holdforklaringer

HOLDSALEN:

FysioFlow®.

FysioFlow® er en træningsform, hvor der arbejdes med kroppens bindevæv/fascier med det formål at øge bevægeligheden og samtidig stimulere det parasympatiske (hvile) nervesystem og åndedræt.

Der startes med opvarmning med naturlige sving. Herefter arbejdes der med små bouncende bevægelser i aktive, bløde og dynamiske stræk for hele kroppen. Der arbejdes over så mange led og i så mange retninger som muligt. Fascien trænes og smidiggøres, således at du oplever færre smerter og større bevægefrihed. Timen sluttes af med en kort afspænding, hvor der arbejdes med åndedrættet, mental opmærksomhed og kroppens tilstand af ro.

Påvirkning af væv og nedsat bevægelighed kan være resultatet af inaktivitet, stress, stillesiddende arbejde og skader på væv som fx efter operation og strålebehandling.

Læs mere om FysioFlow® på www.fysioflow.dk

Yoga + Yoga SOFT

For dig der har brug for at trække vejret dybt og få pulsen ned. Ikke mindst hvis du praktiserer træning med høj intensitet og generelt stresser din krop fysisk og mentalt. Der arbejdes målrettet med smidighed og bevægelighed i ledende – og ikke så meget styrke.

Der lægges især vægt på siddende og liggende stillinger. Klassen er en god blanding af små flows og mere stille øjeblikke hvor der er god tid i den enkelte stilling.

Forskellen på Yoga og Yoga SOFT er, at der på Yoga kan forekomme flere udfordrende øvelser.

Yin Yoga

I yin yoga arbejder vi i længere tid de forskellige yoga-stillinger, gerne mellem 2-5 minutter. Herved får bindevævet tid til at tilpasse sig og give slip.

Det er primært bindevævet vi arbejder på, og som er det der omfavner og indpakker bl.a. vores muskler og organer. Stramhed i bindevævet kan give problemer andre steder i kroppen eller hele kroppen, så ved at smidiggøre og afspænde bindevævet løsnes der op. yogastillingerne udføres i sammenspil med åndedrættet og derved afspændes, masseres og genopbygges kroppens systemer og nervesystemet. Blodomløbet øges i områderne der arbejdes på og fjerner blokeringer/affaldsstoffer.  

Et supergodt supplement til anden yoga og træning generelt 

Senior Fitness

Senior Fitness er for dig der ønsker motion og fællesskab med andre medlemmer og seniorer.

Træningen foregår i vores store holdsal og vores kyndige instruktør Gretha Andersen vil guide og hjælpe dig igennem timen. Der er lagt vægt på styrketræning for hele kroppen. Vi bruger forskelligt udstyr,bl.a. måtter, håndvægte mv. En træning de fleste kan deltage på. Holdet er åben for alle medlemmer uanset om man er senior 🙂

Fitness/Fitball

En time hvor vi arbejder med den store bold som det primære redskab, der vil blive arbejdet funktionelt, det vil sige aktivere flere muskelgrupper på samme tid og balancen vil udfordres. Balancen styres af musklerne, som styres af nervesystemet. Hvis nervesystemet ikke er holdt ordentlig ved lige, med de nødvendige kropslige udfordringer, så svækkes balancen og meget andet i kroppen. Der vil ikke være så meget  kredsløbs træning på denne type hold.

Ryg & Mave

Holdet er målrettet alle der ønsker en god grundtræning som fundament for en stærk, stabil og balanceret funktionel holdning. Der vil være fokus på udholdenhed, styrke og stabilitet af primært mave, ryg og ben. Der vil også være elementer af balance- og smidighedsøvelser, da de understøtter en fleksibel og stærk krop. Tempoet vil være roligt, så der kan opnås god kvalitet i øvelserne og mulighed for at arbejde med sin kropsbevidsthed.

Ballroom Fitness™ er dans i motionsform – NYHED!!

Ballroom Fitness™ er pardans uden partner. Konceptet byder op til dans i motionsform. Du lærer de traditionelle danse, som man ser i vild med dans, men danser dem alene uden en partner. Nogle danse går hurtigt og træner primært kondition, andre går langsommere.  Vi træner balance, koordination, styrke og stabilitet af muskelkorsettet samt ekstremiteter. Derudover skal vi “nørde” lidt med udtrykket i de forskellige danse, og bare have det sjovt. Alle kan være med. Påklædning: almindeligt træningstøj og træningssko.

Zumba

Zumba er inspireret af bl.a. salsa og samba kombineret med nye hotte dansetrin. Alt sammen til latinamerikanske rytmer. Zumba er for dig der vil have det sjovt, en masse motion og sved på panden til dejligt musik. Zumba er rigtig god kondition og koordinations træning.

Enjoy Dance – NYHED!!

Enjoy Dance er sjovt, vanedannende, funktionel dansetræning til verdensrytmer.

Gennem dansen vil du bl.a. opleve vi træner balance, styrke og fleksibilitet – core, bløde hofter, squats, lunges osv. Koreografierne ændrer ofte retninger, og styrker rotationskraften, og du øger kroppens bevægelsesområde.

Enjoy Dance lægger særlig vægt på musikalitet, lyrisk udtryk og funktionel træning.

Aldrig danset før? Bare rolig! Du har ikke brug for nogen tidligere danserfaring for at nyde en Enjoy Dance time. Uanset hvilket fitness- eller danseniveau, du er på, er det helt sikkert, sjovt og effektivt hvis du elsker musik og bevægelse.

Gennem timen følger du instruktørens retning, placering og fysiske bevægelse så godt du kan, bevægelserne er gennemtænkt og er baseret på funktionelle træningsprincipper.

Tempo er ikke for højt, så vi minimere påvirkningen af skader.

Kropsbevidstheden og musikaliteten, kombineret med skønne bevægelser gør din krop og dit sind forberedt på alt, hvad der følger i timen.

Musik: forskellige sange, herunder blandt andre genrer: Latin, Dancehall, verdensrytmer, old school popmusik, og meget mere.  Du vil føle musikken i hele kroppen.

Enjoy Dance timen kan indeholde et par meget korte pauser for at vise enkelte trin og give nyttige tip.

Enjoy Dance forbedre bevægelse, koordination og musikalitet!

MiniCircle 

MiniCircle er en helt ny træningsform, udviklet af Go´ form.

Vi arbejder med 3 forskellige redskaber: TRX + BÆNK + MÅTTE. De 3 redskaber vil være gennemgående i alle MiniCircle hold.

Der kan både indgår styrke og cardio/puls træningsøvelser.

Cross salen

Cross BASIS 45 min. Let øvet.

Et Cross Fitness hold hvor du på egen krop kan prøve kræfter med denne fantastiske  træningsform. Vi starter med let opvarmning efterfuldt af dagens træning (WOD) Workout Of the Day. Her har instruktørerne frie tøjler til at lægge en træning som de vil.

Det kunne være cirkeltræning hvor man arbejder i fx 30 sek. med en øvelse også videre til næste øvelse i 30 sek.

Det kunne også være 20/10 hvor vi fx har 6 øvelser som vi skal igennem 7 gange. Hver øvelse trænes i 20 sek. efterfuldt af 10 sek. pause.

Cross MAX 60 min. Let Øvet/Øvet

Cross MAX henvender sid til dig som har prøvet Cross BASIS og gerne vil prøve kræfter med lidt svære øvelser og lidt hårde program. Der bliver lagt et niveau oven på, i forhold til Cross BASIS. Dog ikke mere end de fleste kan være med :-)

Cross Teknik

Holdet vare 75 min.

Fitbox

Fitbox er motionsboksning hvor vi træner med boksehandsker. Vi slår på sandsække, plethandsker og puder. Vi slår ikke på hinanden :-) Der indgår også andre puls øvelser samt styrke øvelser.

Kræver lidt grundform, da vi giver den gas.

FamilieCross – NYHED!!

FamilieCross er fælles træning for dig og dit barn. Vi træner i Cross salen med mange forskellige slags udstyr. Vi skal have det sjovt, have sved på panden og styrke vores kondition og muskelstyrke.

Aldersgrænsen for børn er +10 år. Man kan kun deltage som par (voksen + barn) Den voksne skal være medlem og skal bare booke en´plads på holdet i online booking eller via App´en, så er begge to booket.

Hver fredag kl. 16.30-17.30 hos Go´ form med instruktør Anja Hansen.

Cycling/Cross 

Cycling/Cross er en kombination af Cycling og Cross Fitness. Så et fantastisk hold hvor du både for trænet din kondition og styrke. Vi starter i Cycling salen hvor vi cykler 20 min. derefter hurtigt ind i Cross salen hvor vi træner styrketræning i 25 min.

Holdet rammer meget bredt, så både den erfarne træner og nybegynderen kan deltage. Også selvom du ikke har prøvet Cycling eller Cross Fitness før.

Holdet vare 45 min.

Cycling salen:

Cycling SOFT: 25 min.

Cycling BASE: 45 min.

Cycling ADVANCED: 60 min.

Cycling SUMMIT: 60 min.

Cycling TABATA: 20-25 min.