Holdforklaringer

HOLDSALEN:

Yoga SOFT

For dig der har brug for at trække vejret dybt og få pulsen ned. Ikke mindst hvis du praktiserer træning med høj intensitet og generelt stresser din krop fysisk og mentalt. Der arbejdes målrettet med smidighed og bevægelighed i ledende – og ikke så meget styrke.

Der lægges især vægt på siddende og liggende stillinger. Klassen er en god blanding af små flows og mere stille øjeblikke hvor der er god tid i den enkelte stilling.

Yoga – 75 min

Yoga er en klasse hvor der arbejdes med varme, livgivende og dynamiske stillinger. Det er en allround time hvor du kommer hele kroppen igennem med stærke og strækkende øvelser.

Afsluttes altid med en savasana (afspænding)

Hatha Yoga – 75 min.

Yoga stilen er klassisk Hatha yoga, som betyder ha=sol, tha=måne og understøtter  balancen i din krop og i dit sind.

Ved blandt andet at udføre og gentage forskellige fysiske øvelser, kan du opleve, at du føler dig mere tilstede i din krop. Og mange af os lever et liv, hvor vi bruger det meste af vores energi på at være oppe i vores hoveder. Samtidig kan yoga hjælpe dig til at forebygge og afhjælpe almindelige skavanker i fx lænd, knæ og skuldre .

Klassen er for dig der ønsker styrke og smidighed men også med den mere beroligende, nedstressende del af yogaen. Vi kommer hele kroppen igennem og jeg blander såvel dynamisk som statisk træning.  Hvor meget fokus der vil være på at guide åndedræt og lave flows varierer.

 

Fitness/Fit Ball

En time hvor vi arbejder med den store bold som det primære redskab, der vil blive arbejdet funktionelt, det vil sige aktivere flere muskelgrupper på samme tid og balancen vil udfordres. Balancen styres af musklerne, som styres af nervesystemet. Hvis nervesystemet ikke er holdt ordentlig ved lige, med de nødvendige kropslige udfordringer, så svækkes balancen og meget andet i kroppen. Der vil ikke være så meget  kredsløbs træning på denne type hold.

Bodypump®NYHED!!

Effektiv styrketræning med bl.a. vægtstang og vægtskiver, hvor hele kroppen trænes og hvor, der er fokus på intensitet. Træningen er perfekt for både kvinder og mænd, som gerne vil træne hele kroppen igennem. Effektiviteten betyder, at du hurtigt mærker og ser resultaterne. Styrke og udholdenhed øges, musklerne tones og skelettet styrkes. Timen er et konceptprogram fra Les Mills og ændres ca. hver 3. måned.

 

Bodyflow®NYHED!!

Hvis du er til yoga og pilates, så er Bodyflow noget for dig.
Timen kombinerer øvelser fra Yoga, Pilates og Tai Chi.
Vi træner balancen og laver coretræning.
Holdet medvirker til at øge kropsbevidstheden, styrker krop og sind, reducerer stress og løsner op for spændinger.
Alle kan deltage på dette hold. Timen er et konceptprogram fra Les Mills og ændres ca. hver 3. måned.

Zumba

Zumba er inspireret af bl.a. salsa og samba kombineret med nye hotte dansetrin. Alt sammen til latinamerikanske rytmer. Zumba er for dig der vil have det sjovt, en masse motion og sved på panden til dejligt musik. Zumba er rigtig god kondition og koordinations træning.

STRAM OP – NYHED!!

STRAM OP er let styrketræning for hele kroppen. Vi bruger flere forskellige redskaber bl.a. elastikker, bolde og håndvægte. Fokus ligger på core øvelser (Mave/Ryg/Hofte) men vi komme også resten af kroppen rundt.

Ryg & Mave

Holdet er målrettet alle der ønsker en god grundtræning som fundament for en stærk, stabil og balanceret funktionel holdning. Der vil være fokus på udholdenhed, styrke og stabilitet af primært mave, ryg og ben. Der vil også være elementer af balance- og smidighedsøvelser, da de understøtter en fleksibel og stærk krop. Tempoet vil være roligt, så der kan opnås god kvalitet i øvelserne og mulighed for at arbejde med sin kropsbevidsthed.

6D Power – NYHED!!

Vil du have en sjov, effektiv og udfordrende træning, så er der garanti for det, på 6D Power. Vi arbejder primært med 2 stk. 6D sliders hver, som gør at vi kan ”slide” over gulvet og lave fede balance og styrkeøvelser for hele kroppen.

Cross salen

Cross/TRX

Styrke, balance og stabilitet. 3 dele du med garanti får med på et Cross/TRX hold. TRX er et sæt stropper der hænger ned fra loftet, som man enten holder fast i med hænderne eller sætter fødderne i. Hele kroppen kan trænes med TRX. Vi kombinerer TRX med diverse Cross BASIS øvelser. Cross/TRX kan trænes af alle da det er en selv der lave belastningen i mange af øvelserne.

Fitbox

Fitbox er motionsboksning hvor vi træner med boksehandsker. Vi slår på sandsække, plethandsker og puder. Vi slår ikke på hinanden :-) Der indgår også andre puls øvelser samt styrke øvelser.

Se en video fra Fitbox holdet:
http://youtu.be/6prDdVxOEiY

Cross BASIS 45 min. Let øvet.

Et Cross Fitness hold hvor du på egen krop kan prøve kræfter med denne fantastiske  træningsform. Vi starter med let opvarmning efterfuldt af dagens træning (WOD) Workout Of the Day. Her har instruktørerne frie tøjler til at lægge en træning som de vil.

Det kunne være cirkeltræning hvor man arbejder i fx 30 sek. med en øvelse også videre til næste øvelse i 30 sek.

Det kunne også være 20/10 hvor vi fx har 6 øvelser som vi skal igennem 7 gange. Hver øvelse trænes i 20 sek. efterfuldt af 10 sek. pause.

Cross MAX 60 min. Let Øvet/Øvet

Cross MAX henvender sid til dig som har prøvet Cross BASIS og gerne vil prøve kræfter med lidt svære øvelser og lidt hårde program. Der bliver lagt et niveau oven på, i forhold til Cross BASIS. Dog ikke mere end de fleste kan være med :-)

Cycling salen: