Holdforklaringer

HOLDSALEN:

Yoga + Yoga SOFT

For dig der har brug for at trække vejret dybt og få pulsen ned. Ikke mindst hvis du praktiserer træning med høj intensitet og generelt stresser din krop fysisk og mentalt. Der arbejdes målrettet med smidighed og bevægelighed i ledende – og ikke så meget styrke.

Der lægges især vægt på siddende og liggende stillinger. Klassen er en god blanding af små flows og mere stille øjeblikke hvor der er god tid i den enkelte stilling.

Forskellen på Yoga og Yoga SOFT er, at der på Yoga kan forekomme flere udfordrende øvelser.

MiniCircle NYHED!!

MiniCircle er en helt ny træningsform, udviklet af Go´ form.

Vi arbejder med 3 forskellige redskaber: TRX + BÆNK + MÅTTE. De 3 redskaber vil være gennemgående i alle MiniCircle hold.

Vi inddeler MiniCircle i forskellige hold:

Cardio/Core – Fokus på cardio/pulstræning samt træning for din Core (mave/Ryg)

Full Body – Vi laver styrketræning for hele kroppen

Upper Body – Fokus på styrketræning for overkroppen fx bryst, skulder, arme og ryg

Lower Body – Her træner i ben, balder og hofte.

Holdene vare mellem 30-45-60 min. Se aktuel holdplan.

FysioFlow®.

FysioFlow® er en træningsform, hvor der arbejdes med kroppens bindevæv/fascier med det formål at øge bevægeligheden og samtidig stimulere det parasympatiske (hvile) nervesystem og åndedræt.

Der startes med opvarmning med naturlige sving. Herefter arbejdes der med små bouncende bevægelser i aktive, bløde og dynamiske stræk for hele kroppen. Der arbejdes over så mange led og i så mange retninger som muligt. Fascien trænes og smidiggøres, således at du oplever færre smerter og større bevægefrihed. Timen sluttes af med en kort afspænding, hvor der arbejdes med åndedrættet, mental opmærksomhed og kroppens tilstand af ro.

Påvirkning af væv og nedsat bevægelighed kan være resultatet af inaktivitet, stress, stillesiddende arbejde og skader på væv som fx efter operation og strålebehandling.

Læs mere om FysioFlow® på www.fysioflow.dk

Stretch & Relax. NYHED!!

På holdet arbejder vi med både statiske og dynamiske stræk. Vi starter typisk stående og ender med liggende stræk.

Der bliver stillet krav til både styrke, mobilitet og balance på netop dit niveau. Det betyder at alle kan være med uanset om du er meget fleksibel og trænet eller du har meget forkortede muskler.

De sidste ti minutter er vi liggende, her vil jeg guide dig igennem en lille meditation.

Hver torsdag med Mette T.

Mindful Yoga.

MINDFUL YOGA til dig, som ønsker at passe på dig. Er du i balance? – det hele starter hos dig selv.
Vi arbejder med at komme fra hoved og ned i kroppen og til en Mindful Yoga time forbinder vi åndedrættet med bevægelser, og ved hjælp af blide øvelser og lettere stræk/pres kommer vi stille og roligt fra hoved og ned i kroppen.
Undervejs bruger vi lidt længere tid i enkelte stillinger og derved kommer vi helt ind og arbejder med bindevævet i kroppen.
Afsluttes med en afspænding/meditation/visualisering.
Alle kan være med uanset erfaring med Yoga.

Fitness/Fitball

En time hvor vi arbejder med den store bold som det primære redskab, der vil blive arbejdet funktionelt, det vil sige aktivere flere muskelgrupper på samme tid og balancen vil udfordres. Balancen styres af musklerne, som styres af nervesystemet. Hvis nervesystemet ikke er holdt ordentlig ved lige, med de nødvendige kropslige udfordringer, så svækkes balancen og meget andet i kroppen. Der vil ikke være så meget  kredsløbs træning på denne type hold.

Zumba

Zumba er inspireret af bl.a. salsa og samba kombineret med nye hotte dansetrin. Alt sammen til latinamerikanske rytmer. Zumba er for dig der vil have det sjovt, en masse motion og sved på panden til dejligt musik. Zumba er rigtig god kondition og koordinations træning.

Ryg & Mave

Holdet er målrettet alle der ønsker en god grundtræning som fundament for en stærk, stabil og balanceret funktionel holdning. Der vil være fokus på udholdenhed, styrke og stabilitet af primært mave, ryg og ben. Der vil også være elementer af balance- og smidighedsøvelser, da de understøtter en fleksibel og stærk krop. Tempoet vil være roligt, så der kan opnås god kvalitet i øvelserne og mulighed for at arbejde med sin kropsbevidsthed.

Senior Fitness

Senior Fitness er for dig der ønsker motion og fællesskab med andre medlemmer og seniorer.

Træningen foregår i vores store holdsal og vores kyndige instruktør Gretha Andersen vil guide og hjælpe dig igennem timen. Der er lagt vægt på styrketræning for hele kroppen. Vi bruger forskelligt udstyr,bl.a. måtter, håndvægte mv. En træning de fleste kan deltage på. Holdet er åben for alle medlemmer uanset om man er senior 🙂

Cross salen

Fitbox

Fitbox er motionsboksning hvor vi træner med boksehandsker. Vi slår på sandsække, plethandsker og puder. Vi slår ikke på hinanden :-) Der indgår også andre puls øvelser samt styrke øvelser.

Kræver lidt grundform, da vi giver den gas.

Cross BASIS 45 min. Let øvet.

Et Cross Fitness hold hvor du på egen krop kan prøve kræfter med denne fantastiske  træningsform. Vi starter med let opvarmning efterfuldt af dagens træning (WOD) Workout Of the Day. Her har instruktørerne frie tøjler til at lægge en træning som de vil.

Det kunne være cirkeltræning hvor man arbejder i fx 30 sek. med en øvelse også videre til næste øvelse i 30 sek.

Det kunne også være 20/10 hvor vi fx har 6 øvelser som vi skal igennem 7 gange. Hver øvelse trænes i 20 sek. efterfuldt af 10 sek. pause.

Cross MAX 60 min. Let Øvet/Øvet

Cross MAX henvender sid til dig som har prøvet Cross BASIS og gerne vil prøve kræfter med lidt svære øvelser og lidt hårde program. Der bliver lagt et niveau oven på, i forhold til Cross BASIS. Dog ikke mere end de fleste kan være med :-)

FamilieCross – NYHED!!

FamilieCross er fælles træning for dig og dit barn. Vi træner i Cross salen med mange forskellige slags udstyr. Vi skal have det sjovt, have sved på panden og styrke vores kondition og muskelstyrke.

Aldersgrænsen for børn er +10 år. Man kan kun deltage som par (voksen + barn) Den voksne skal være medlem og skal bare booke en´plads på holdet i online booking eller via App´en, så er begge to booket.

Hver fredag kl. 16.30-17.30 hos Go´ form med instruktør Anja Hansen.

Cycling/Cross 

Cycling/Cross er en kombination af Cycling og Cross Fitness. Så et fantastisk hold hvor du både for trænet din kondition og styrke. Vi starter i Cycling salen hvor vi cykler 20 min. derefter hurtigt ind i Cross salen hvor vi træner styrketræning i 25 min.

Holdet rammer meget bredt, så både den erfarne træner og nybegynderen kan deltage. Også selvom du ikke har prøvet Cycling eller Cross Fitness før.

Holdet vare 45 min.

Cycling salen:

Cycling SOFT: 25 min.

Cycling BASE: 45 min.

Cycling ADVANCED: 60 min.

Cycling SUMMIT: 60 min.

Cycling TABATA: 20-25 min.